Portal PKPIM

Kenali PPIK

Sudut Diskusi

MajlisKebangsaan Pelajar Islam ( Syura') PKPIM

Posted by SyahiranMuhd at 10:22 AM


Saya telah dijemput untuk ke mesyuarat Syura' Kebangsaan Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia (PKPIM) bertempat di Kolej Darul Hikmah (KDH ), Kajang, pada 4 Januari 2008 iaitu hari sabtu bersamaan 7 Muharam 1430 H ia juga dikenali sebagai Majlis Kebangsaan Pelajar Islam (MKPI).

MKPI ini dihadiri oleh pimpinan PKPIM 2008/09 iaitu Presiden Saudara Hilmi, Timbalan Saudara Naim, Naib Presiden Kebangsaan iaitu Saudara Hanif, Naib Presiden Antarabangsa Saudara Faisal, Setiausaha Saudara Khairul Anuar, Naib Presiden Hal Ehwal Siswi Islam (HEWI) Saudari Akmar, bendari Saudari Maryati dan beberapa exco saperti saudara azizan, saudara akmal, saudara abu qasim, saudara Noor Ikram dan lain-lain lagi.

Selain itu MKPI ini juga turut dihadiri oleh mantan-mantan pimpinan tertinggi PKPIM untuk sama-sama mencurahkan idea dan pandangan mereka mengikut pengalaman yang pernah dilalui semasa mereka memegang tompok pimpinan.

Manakala ahli syura' yang lain terdiri daripada YDP badan gabungan pelajar islam diperingkat negeri seperti PPIK-kelantan, PePIAS-Selangor, KPIP-Perak, Persida-Kedah, IKATAN-Pahang, Kepitar-Terangganu, PePINS-N9, PePIM-Melaka, Pembimbing -Pulau Pinang, KPIJ-Johor, Perkepis-Sarawak dan SISMA-Sabah.

Manakala ahli syura' yang terdiri daripada Amir Kampus pula ialah daripada UKM, UM, UIA Gombak, PAUIA Petaling Jaya, PAUIA Nilai, UiTM Shah Alam, UTM Skudai, USIM, Unisel dan KUIS,bangi.

Syura' ini bermula pada jam 9.30pagi hingga jam 1 petang yang dipengurusikan oleh Abang Remy yang juga bekan presiden PKPIM yang sekarang ini memegang jawatan penolong setiausaha ABIM pusat. Seterusnya pengesahan mesyuarat yang lepas serta beberapa perbahasan tantang perkara yang dibincangkan.

Selapas masyuarat ditamatkan kami dijamu dengan makanan tengah hari dan solat zohor berjemaah.





0 comments: