Portal PKPIM

Kenali PPIK

Sudut Diskusi

Program Kepimpinan dan Latihan PKPIM (KLIP)

Posted by SyahiranMuhd at 9:19 AM


Pada 9 Januari 2009,iaitu hari Jumaat, PKPIM-KUIS telah menyertai Program Latihan Dan Kepimpinan (KLIP) yang dianjurkan oleh Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia (PKPIM ) bertempat di Masjid Salahuddin Al-Ayubi, Taman Melati.

KLIP tiga hari dua malam ini dihadiri oleh pimpinan PKPIM di peringkat kampus seperti dari UKM,USM, UIA Gombak-Petaling Jaya-Nilai, USIM, UPM dan lain-lain. Turut dihadiri pimpinan daripada badan gabungan negeri (BGN) seperti PPIK-Kelantan,KPIP-Perak,PePIM-Melaka,PePINS-N9,PePIAS-Selangor, PerKePis-Sarawak dan lain-lain lagi.

PKPIM-KUIS di wakili oleh saudara Mohd Syahiran selaku Amir Kampus dan juga Saudari Khairiah selaku Amirah dan ketua HEWI. Program ini diadakan adalah untuk penyelarasan pergerakan antara kampus, BGN dengan PKPIM Pusat seperti memberi latihan kepimpinan kepada peserta mengikut cara yang diamalkan oleh PKPIM kepada seluruh pimpinan kampus dan BGN.

Dengan adanya program sebegini mampu memberi latihan secukupnya kepada pimpinan PKPIM di pelbagai peringkat agar Visi,Misi dan juga matlamat untuk melahirkan generasi Khaira Ummah seperti generasi Salahuddin Al-Ayubi ini akan tercapai dan juga memperkasakan ukhuwwah antara satu sama lain.


Resolusi Oleh Timbalan Presiden : Abang Naim

Sesi Perbentangan LDK

Perkongsain Ilmu Oleh Dr. Amran : Setiausaha Agung ABIM

Taklimat Penyelarasan Aktiviti oleh Setiausaga Agung PKPIM : Abg Khairul Anwar


Salam Ukhuwwah diakhir Program


0 comments: