Portal PKPIM

Kenali PPIK

Sudut Diskusi

Tautan Mahabbah PPIK-UIAM Gombak

Posted by SyahiranMuhd at 9:58 AM


Saya telah menerima jemputan oleh pihak Persatuan Pempimbing Pelajar Islam Kelantan (PPIK) Universiti Islam Antarabangsa(UIA) dalam program Tautan Mahabbah khas untuk anak-anak Kelantan yang belajar di sana. Program ini bertujuan untuk memberi pengenalan tentang PPIK dan tugas nya kepada diri sendiri, kepada masyarakat dan kepada agama.

Program ini dihadiri juga oleh Amir Kampus PKPIM-UIA, YDP PePIAS UIA dan senior-senior PPIK UIA. Program ini dimulakan dengan ucapan pengerusi, selepas itu ucapan daripada YDP PPIK-UIA iaitu saudara Izwan. Selapas itu penerangan oleh Yang Dipertua PPIK Pusat iaitu Saudara Afzan dengan dibantu oleh tayangan multimedia selama 1jam.

Setelah itu, penyampaian cendera mata kepada YDP PPIK Pusat dan kepada VIP Jemputan dan kami di jamu dengan mee goreng. Walaupaun program ini serba ringkas tetapi bagi saya inpak atau kesan kepada ahli dalam memahami orientasi gerakan PPIK ini amat mendalam dan alhamdulillah ia juga memberi semangat baru atau dalam bahasa arab " Ruhul Jadid" kepada pimpinan PPIK untuk menggerakkan platform ini di UIA.

Saya selaku penasihat dalam perhubungan kampus, mengucapkan selamat melaksanakan tugas jika ada apa-apa masalah boleh terus berhubung terus dengan saya sendiri.

Ucapan Pengerusi

Suadara Afzan (YDP PPIK Pusat)

Ucapan YDP PPIK-UIA

Peserta yang hadir

0 comments: